söndag 22 mars 2009

När ska man börja må bra igen?



Vad ska man göra om man har världens sämsta självförtroende?

Det är nästan så hemskt att jag börjar må illa när jag tittar mig själv i spegeln. Och det är ju helt sjukt! Så ska det ju inte vara. Jag önskar verkligen att jag hade ett bra självförtroende för man blir ju så mycket säkrare i sin vardag då. Jag tror nog att allt vore lättare bara man var nöjd med sig själv. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att få det. Det spelar nästan ingen roll hur mycket folk än säger hur fin jag är osv, jag kan inte ta åt mig. Då känner jag mig bara självisk! Jag är bara så trött på att ha det såhär och må såhär. Och som jag sagt tidigare, att STÄNDIGT ha ångest över sin kropp och tänka på sin kropp. Jag vill vara smal som de flesta andra tjejerna i min ålder. Inte vara den där stora, tjocka och framförallt fula Josefin. Det är hemskt hur mycket jag har förändrats på ett år och hur jobbigt vardagslivet blir över att ha en dålig självkänsla. 

Ni tycker säkert jag är hur töntig som hellst som säger sånt här om mig själv, och tror säkert att jag bara vill ha era snälla kommentarer och uppmärksamhet nu. Men nej, det vill jag verkligen inte! Allt jag vill är att börja må bra igen, som jag gjorde för ett år sen. Innan dess hade jag nästan aldrig nå tvivel om min kropp. Nu måste jag träna varje dag för att änns kunna visa mig. Jag har slutat äta skit på vardagarna och har valt bort massa roliga saker bara pga min kropp. Jag är livrädd för att inte duga. Livrädd för att bli tjockare.

Och ja, jag går till läkare! En gång i veckan. För att prata om min kropp och min träning. Så ni ska inte tro att jag inte försöker må bättre heller! Har gjort det i nåra månader nu men ärligt talat så vet jag inte om Jaana har fått mig att må bättre. 

Förlåt att ni måst lyssna på mitt nåjs men det är bara här på bloggen jag vågar skriva allt och säga allt. Bloggen har blivit som min bästavän.

Inga kommentarer: