tisdag 21 juli 2009

21 Juli 2009.


5 år sen om jag inte minns helt fel. Ibland undrar jag vad som hände.
Kunde jag ha gjort något för att behålla den kroppen?


Det var ett tag sen man mådde såhär. Har ju känt mig piggare och gladare på senaste tiden men nu är det inge vidare igen. Varför? Hatar att må såhär. Jag vill kunna känna riktig jävla glädje men det verkar ju inte funka. På nåt sätt så känns det som att jag inte kommer att klara av det här. Jag vet inte om jag har viljan längre, känns som att allt bra håller på att försvinna.. Igen.

Jag vill inte framställas som en deppig person men jag vet snart inte hur jag ska bete mig. Folk fattar inte hur det är att varje dag ha den här ångesten, och att varje dag känns sig så fruktansvärt ful och fet. Det är världens sämsta känsla. Jag vill inte änns att min värsta fiende ska behöva känna den här känslan. 

Och snart vet jag inte riktigt vem jag ska vända mig till. Jag orkar inte hålla på och blanda in mina vänner i det här. Det är ju mitt problem. Jag vill inte att dom ska behöva lida. Och vad kan dom änns göra förutom att lyssna på mig och mitt gnäll? Jag klandrar dem inte, absolut inte. Jag är glad över att ha det vänner jag har, och blir förbannat glad över de som frågar hur jag mår. Den frågan ställer inte många, men plus till dom som gör det. Ibland behöver man höra den för att verkligen fatta hur man mår. Kanske stanna upp och tänka till lite. 

Idag är det
21 juli 2009
5 år, 4 månader och 20 dagar sen min farmor dog
jag saknar henne
jag behöver henne

Detta är alltså ingen bra dag.

Inga kommentarer: