lördag 24 oktober 2009

24 Oktober 2009.

När ska detta få ett slut? Efter så många år som det har pågått tycker man ju att du ska börja inse att du lider av stora problem och att du behöver hjälp.
Efter det som hände inatt då du måsta till akuten vet jag inte vad jag ska tycka eller säga längre. Du har nått botten och såren som du har orsakat inom mig kommer aldrig någonsin att läka igen. Att man ständigt ska må så dåligt pga dig är ju inte klokt. Jag vill kunna leva ett helt vanligt tonårsliv, men nej, jag måste ställa upp som din morsa dygnet runt.

Förstår du inte att alla skulle må bra av om du fick hjälp och kom bort för ett tag? Jag vill bara ditt bästa, för du är ju trots allt min morsa och bästavän. Snälla kan du inte tänka på mig en gång? Förstår du inte hur mycket det påverkar mig och mitt beteende? Att man varje dag ska måsta vara orolig och ledsen för något som egentligen inte har med en själv att göra. Det är dina problem, inte mina. Det är du som måste ta tag i det här.
För jag orkar inte länge till.

Du får helt enkelt ta och välja spriten eller mig. Väljer du spriten flyttar jag ut ganska snart. Väljer du mig ska du in på behandlingshem. Ingen ska behöva utsättas för det som jag och min syster har gjort i 6 år. Ingen.

Inga kommentarer: